Ring til os

Kontakt

Få tilbud

Tømrermestre skruer op for synligheden

Spare eller satse? Hos Michael & Hussnedkeren A/S var der i efteråret 2022 ingen tvivl, da telefonen næsten stoppede med at ringe. Vejen frem var fuld gas på synlighed i lokalområdet – og det har virket.

I en tid hvor inflation, energikrise og krig fylder hos de fleste, er konsekvensen for mange virksomheder fald i efterspørgslen og manglende ordrer. Den situation nåede Michael & Hussnedkeren A/S også at snuse til i slutningen af 2022.

Telefonen blev stille

»Kort efter efterårsferien stoppede vores telefoner stort set med at ringe – nærmest fra den ene dag til den anden«, fortæller Mads Rytter. Sammen med Michael Overgaard ejer han tømrerfirmaet Michael & Hussnedkeren A/S.

Michael Overgaard fortsætter:

»Stilheden var da bekymrende. Med godt 30 svende og lærlinge på lønningslisten har vi jo et stort ansvar i forhold til løbende at få fyldt ordrebogen op, så arbejdspladserne bibeholdes«.

Hurtig tilpasning af strategien

Hvis afmatning lurer, er det vigtigt at tilpasse sig situationen hurtigst muligt. Det er de to tømrermestre helt enige om. Derfor kiggede de blandt andet straks på virksomhedens kommunikations- og markedsføringsstrategi.

»Vi besluttede at gå benhårdt efter øget synlighed i lokalområdet og har derfor kørt med stærkt forhøjet marketingbudget de sidste par måneder«, fortæller Mads Rytter.

Tømrerfirmaet Michael & Hussnedkeren A/S er ejet og drevet af Mads Rytter (tv) og Michael Overgaard (th).

Både medarbejdere og deres familier har hjulpet til med at omdele flyers for Michael & Hussnedkeren A/S.

 

»Så synlige, at folk bliver trætte af at se på os«

Indsatsen for at opnå øget synlighed på Djursland blev planlagt i samarbejde med Trine Hermansen, som er soloselvstændig med virksomheden kommunikaTHion.

»Jeg har samarbejdet med Michael og Mads omkring kommunikationsopgaver et par år. Derfor kunne vi i fællesskab hurtigt iværksætte en plan med mere tryk på end normalt«, fortæller Trine Hermansen. Hun fortsætter:

»Situationen ændrede sig pludselig fra travle håndværkere, materialemangel og høje priser til lav aktivitet. Vores overordnede budskab har derfor været, at timingen for at få et godt byggetilbud og realisere boligdrømme er helt rigtig nu. Succeskriteriet for indsatsen blev humoristisk formuleret af Mads: Vi skal være så synlige, at folk bliver trætte af at se på os«.

Medarbejdere som medspillere

De seneste måneder har man på Djursland derfor kunnet støde ind i Michael & Hussnedkeren A/S mange flere steder end normalt – blandt andet på både sociale medier og i flere af de lokale ugeaviser.

»Inden jul gik vores svende, koner, kærester og børn endda på gaden for at omdele flyers i postkasserne i deres nabolag. En kæmpe fælles indsats, som vi sætter stor pris på«, siger Michael Overgaard.

Lokalt samarbejde

Trods intens jagt på øget synlighed fornemmer de to tømrermestre dog ikke, at folk på Djursland for alvor er blevet trætte af at se på dem. Heldigvis. Og derfor fortsætter de indsatsen. Senest i et lokalt samarbejde om en partytaxa.

Pryder på spritny partytaxa

For nylig har Michael & Hussnedkeren A/S således indgået aftale med Jannick Thrue, der siden 2012 har drevet det lokale taxaselskab Ny Landtaxa med udgangspunkt i Veggerslev.

»Jannick er netop rullet på vejene med en otte personers taxa indrettet med både musikanlæg og diskolys, så den minder om en partybus. På Facebook efterlyste han en lokal virksomhed, som ville udnytte pladsen på bilen til reklame. Og ja, nu pryder vi altså på Djurslands første og eneste partytaxa«, fortæller Mads Rytter med et smil. Han fortsætter:

»Den nye partytaxa kommer til at sprede festlig stemning på hele Djursland på alle tider af døgnet. Derfor er forventningen selvfølgelig, at vi med vores reklame får positiv opmærksomhed. Uanset, så ligger samarbejdet i hvert fald rigtig godt i tråd med vores ønske om at støtte op om tiltag, som bidrager til udvikling og liv i vores eget lokalsamfund«.

Senest har Michael Overgaard (tv) og Mads Rytter (midt) fra Michael & Hussnedkeren A/S indgået samarbejde med Jannick Thrue (th) fra Ny Landtaxa i Veggerslev om reklameplads på Djurslands første partytaxa.

Telefonen ringer igen

At satse lidt mere frem for at hvæsse sparekniven har umiddelbart vist sig at være den rigtige løsning. I hvert fald er der atter høj aktivitet hos Michael & Hussnedkeren A/S.

»Nu får vi igen masser af henvendelser, regner tilbud og har fået flere nye opgaver i ordrebogen«, siger Mads Rytter. Han slutter:

»Og vi går endda med overvejelser om at se os om efter et par nye svende i løbet af foråret. Alt i alt ser vi positivt på den kommende tid«.

Læs flere nyheder fra os

Hold dig opdateret om, hvad vi foretager os – både her på siden og på sociale medier.

Julehilsen 2023 fra Michael & Hussnedkeren A/S

Julehilsen 2023

Tak for i år. Michael og Hussnedkeren A/S ønsker glædelig jul og godt nytår. Hos Michael & Hussnedkeren A/S er 2023 fløjet afsted, julen nærmer

Læs mere »